Rozhodnutie zbaviť výrobcu čokolády záruky by ovplyvnilo jeho náklady, pretože značka by musela znak odstrániť zo všetkých obalov.
Známemu výrobcovi čokolády Cadbury so sídlom v anglickom Birminghame bol prvýkrát po 170 rokoch odňatý titul „Royal Warrant“, čo znamená, že nebude ďalej oficiálnym dodávateľom výrobkov pre kráľovskú rodinu, píše BBC.
Do zoznamu kráľovských záruk bol Cadbury pridaný v roku 1854, kedy mu kráľovná Viktória udelila prvé kráľovské povolenie na výrobu čokolády a kakaa. Za kráľa Karola III. stratila svoju kráľovskú podporu.
Americkí vlastníci Cadbury, spoločnosť Mondelez International, uviedli, že sú odobratím titulu sklamaní. Kráľ udelil povolenia pre 386 spoločností, ktoré predtým vlastnili titul od kráľovnej Alžbety II., vrátane značiek John Lewis, Heinz a Nestle.
Spoločnosti, ktoré sú držiteľmi kráľovského menovacieho príkazu udeleného až na päť rokov, sú uznávané za poskytovanie tovarov alebo služieb pre monarchiu.
Medzi novými držiteľmi kráľovho príkazu je mnoho firiem predávajúcich jedlo a nápoje, ako napríklad Moet a Chandon, Weetabix a výrobcovia čokolády Bendicks a Prestat Ltd. Držitelia povolení môžu používať kráľovský erb, s ktorým sú jeho výrobky spojené, na obaloch ako súčasť reklamy.
Začiatkom tohto roka vyzvala kráľa kampaňová skupina B4Ukraine, aby po invázii na Ukrajinu stiahol povolenia od spoločností, ktoré „stále pôsobia v Rusku“, pričom menoval Mondelez a Unilever (výrobca spotrebného tovaru), ktorí boli zbavení kráľovskej podpory.
„Aj keď sme sklamaní, že sme jednou zo stoviek ďalších firiem a značiek v Spojenom kráľovstve, ktorým nebol udelený kráľovský titul, sme hrdí na to, že sme ho už predtým vlastnili a toto rozhodnutie plne rešpektujeme,“ povedal hovorca Mondelez.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Unilever dodal, že je „veľmi hrdý“ na dlhú históriu, počas ktorej jeho značky zásobovali kráľovskú domácnosť, pričom naposledy dostal príkaz od veličenstva kráľovnej Alžbety II.
Profesor David Bailey z Birmingham Business School povedal, že rozhodnutie zbaviť výrobcu čokolády záruky by ovplyvnilo jeho náklady, pretože značka by musela kráľovský znak odstrániť zo všetkých obalov. Kráľovský titul bol istým „druhom súhlasu“, o ktorom sa predpokladalo, že prinesie významné výhody pre britskú ekonomiku, dodal.
V rozhovore pre BBC Bailey povedal, že britské spoločnosti profitovali z udelenia kráľovského súhlasu. „Na čo je kráľovský príkaz, ak nie na pomoc britským pracovným miestam a britskej výrobe?,“ kladie si otázku.